24.500 πελάτες έφυγαν από τη ΔΕΗ μέσα σε 2 μήνες - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017

24.500 πελάτες έφυγαν από τη ΔΕΗ μέσα σε 2 μήνες

  • Προ ημερών τα στοιχεία του λειτουργού της αγοράς ΛΑΓΗΕ προκάλεσαν αίσθηση καθώς έδειξαν ότι η ΔΕΗ κερδίζει αντί να χάνει μερίδιο αγοράς, όπως άλλωστε προβλέπει η συμφωνία με τους δανειστές για το άνοιγμα της λιανικής στον ηλεκτρισμό.


Η συγκεκριμένη ερμηνεία των δεδομένων του ΛΑΓΗΕ ωστόσο...αποδεικνύεται παραπλανητική, καθώς τα τελευταία στοιχεία για τον αριθμό των πελατών που έχουν μετακινηθεί σε άλλον προμηθευτή, δίνουν μια εντελώς διαφορετική εικόνα: οι εναλλακτικοί προμηθευτές όχι μόνο δε χάνουν έδαφος, αλλά αντίθετα συνεχίζουν με εντατικούς ρυθμούς να αναπτύσσουν το πελατολόγιό τους.

Ειδικότερα, ο αριθμός των μετρητών που αυτή τη στιγμή είναι δηλωμένος σε ιδιωτικές εταιρείες προμήθειας έχει φτάσει στα τέλη Ιανουαρίου τις 160.500 από 136.000 που ήταν στα τέλη Νοεμβρίου. Μέσα δηλαδή σε διάστημα λιγότερο από δύο μήνες περί τους 24.500 πελάτες στη χαμηλή (νοικοκυριά, μικρά καταστήματα) και τη μέση (αλυσίδες, βιοτεχνίες, βιομηχανίες) τάση, έχουν μετακινηθεί σε εναλλακτικό προμηθευτή. Τούτων δοθέντων, ο ρυθμός αύξησης του πελατολογίου των εναλλακτικών προμηθευτών μπορεί να χαρακτηριστεί ως ικανοποιητικός, με δεδομένο ξεπερνά το 18%.

Η εξήγηση

Πως εξηγείται λοιπόν η αναντιστοιχία με τα στοιχεία του ΛΑΓΗΕ που έδειξαν αύξηση κατά 1% του μεριδίου της ΔΕΗ; Καταρχάς πρέπει να διευκρινιστεί ότι τα στοιχεία του ΛΑΓΗΕ βασίζονται στους όγκους ενέργειας που καταναλώθηκαν από τους πελάτες του κάθε προμηθευτή (ΔΕΗ και εναλλακτικοί). Με βάση δηλαδή τις ποσότητες ενέργειας που καταναλώνονται από τους πελάτες της κάθε εταιρείας, διαμορφώνονται και τα επιμέρους μερίδια.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς υπάρχουν 3 λόγοι που εξηγούν το φαινόμενο:

Πρώτον, ο κύριος όγκος των πελατών της ΔΕΗ συνεχίζει να είναι πελάτες της χαμηλής τάσης, δηλαδή νοικοκυριά. Φέτος λοιπόν εξαιτίας των καιρικών συνθηκών τα νοικοκυριά έχουν αυξήσει σημαντικά την κατανάλωσή τους.

Δεύτερον, στην αύξηση της κατανάλωσης του υφιστάμενου πελατολογίου της ΔΕΗ έχει βοηθήσει και η έκπτωση 15% που ισχύει για τους καλοπληρωτές. Το χαμηλότερο κόστος αποτελεί επιπλέον κίνητρο για αύξηση της κατανάλωσης

Τρίτον, η αύξηση του αριθμού των οφειλετών που μπήκαν σε διακανονισμό, βοήθησε ώστε να επανενεργοποιηθούν και να αυξήσουν την κατανάλωση ρεύματος, κάποιοι πελάτες στους οποίους είχε κοπεί το ρεύμα.

Αντίθετα με βάση τους αριθμούς για τους μετρητές που είναι κατανεμημένοι στους εναλλακτικούς παρόχους δεν προκύπτει ότι έχουν χαθεί πελάτες από τους ιδιώτες, ούτε στη χαμηλή αλλά ούτε και στη μέση τάση.

Τα νούμερα


Πιο συγκεκριμένα ο συνολικός αριθμός των πελατών που προμηθεύεται ρεύμα από ιδιωτικές εταιρείες είναι στα τέλη Ιανουαρίου, 160.500. Από αυτούς 2.200 πελάτες προέρχονται από τη Μέση Τάση και 158.300 από τη Χαμηλή Τάση.

Τα αντίστοιχα νούμερα τον περασμένο Νοέμβριο ήταν: Σύνολο μετρητών σε εναλλακτικούς παρόχους 136.000 εκ των οποίων 2.000 στη Μέση Τάση και 134.000 στη Χαμηλή Τάση.

Καθοριστικά τα ΝΟΜΕ

Η εικόνα της αγοράς αναδεικνύει τη σημασία των δημοπρασιών ενέργειας ΝΟΜΕ, οι οποίες εξασφαλίζουν στους ιδιώτες προμηθευτές ενέργεια σε σταθερή τιμή που δεν επηρεάζεται από τις διακυμάνσεις της χονδρεμπορικής αγοράς.

Η σταθερή τιμή προμήθειας εξασφαλίζει στις εταιρείες ορατότητα και δίνει τη δυνατότητα προγραμματισμού της ανάπτυξης του πελατολογίου, χωρίς το ρίσκο των διακυμάνσεων της χονδρεμπορικής αγοράς. Υπενθυμίζεται ότι την επόμενη Τρίτη 31 Ιανουαρίου είναι προγραμματισμένη από το λειτουργό της αγοράς ΛΑΓΗΕ η δεύτερη δημοπρασία ποσότητας 145MWh/h, η οποία όταν διατεθεί θα επιτρέψει στις εταιρείες την περαιτέρω ανάπτυξη του πελατολογίου τους.
Bookmark and Share