Το 12ωρο σίριαλ που έβγαλε τρεις υποψήφιους στον ΟΛΘ - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

Το 12ωρο σίριαλ που έβγαλε τρεις υποψήφιους στον ΟΛΘ

  • Πώς φτάσαμε από τη μία στις τρεις υποψηφιότητες για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
  • Ποιος επενδυτής ζήτησε παράταση του διαγωνισμού και κατέθεσε ενστάσεις.
  • Το «προφίλ» των ενδιαφερόμενων ομίλων.
  • Βελτιωτικές προσφορές θα ζητήσει το ΤΑΙΠΕΔ.


Μόνο το σχήμα του γαλλικού κολοσσού CMA CGM με τη γερμανική Deutsche Invest Equity Partners GmbH και τον.. όμιλο Ιβάν Σαββίδη ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες, έτοιμο να υποβάλει προσφορά στην ώρα του, το απόγευμα της Παρασκευής, στα γραφεία της Morgan Stanley στο Λονδίνο.

Ετσι ακολούθησε ένας αγώνας δρόμου, ώστε να προλάβουν και δύο ακόμα υποψήφιοι, η P&O του ομίλου Dubai Ports και η International Container Terminal Services (ICTS).

Την ίδια στιγμή, οι εκπρόσωποι της ιαπωνικής Mitsui, η οποία είχε ζητήσει παράταση του διαγωνισμού, δεν κατέθεσαν προσφορά, αλλά κατά πληροφορίες κατέθεσαν ενστάσεις όσον αφορά στη συμμετοχή κάποιων εκ των υποψηφίων.

Ο αγώνας δρόμου ώστε να κατατεθούν οι δύο επιπλέον προσφορές (το σχήμα της CMA CGM είχε ήδη καταθέσει) ήταν αυτός που οδήγησε τη διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) στο να εκδώσει μια αμήχανη ανακοίνωση το βράδυ της Παρασκευής. Στη συγκεκριμένη ανακοίνωση αναφερόταν πως ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός, χωρίς να γίνεται λόγος ούτε για τον αριθμό των υποψήφιων επενδυτών που κατέθεσαν προσφορά, ούτε τα ονόματά τους.

Χρειάστηκαν άλλες περίπου 12 ώρες, ώστε να βεβαιωθούν στο ταμείο πως οι δύο άλλες προσφορές είναι τυπικά επαρκείς ώστε να γνωστοποιηθούν, με νέα ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ το πρωί του Σαββάτου, τα τρία ονόματα των υποψηφίων. Ούτε στη δεύτερη ανακοίνωση δεν γίνεται, φυσικά, λόγος για τις ενστάσεις της Mitsui, η οποία εκπροσωπείται από το δικηγορικό γραφείο Σαγιάς & Συνεργάτες, και μέχρι την Πέμπτη εμφανίζονταν σίγουροι για την κατάθεση προσφοράς.

Η κινητοποίηση το βράδυ της Παρασκευής δείχνει πάντως πως μόνο ένας είναι ο πραγματικός ενδιαφερόμενος για το 67% του ΟΛΘ ΟΛΘ +0,95% και συγκεκριμένα το σχήμα υπό την CMA CGM, το οποίο προετοιμαζόταν εδώ και πολλούς μήνες υπό τον Σωτήρη Θεοφάνη, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο του OΛΘ και του ΟΛΠ επί κυβερνήσεων Κ. Σημίτη.

Ο κ. Θεοφάνης ήταν διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ όταν οι μετοχές του τελευταίου μπήκαν στο χρηματιστήριο της Αθήνας, ενώ νωρίτερα ήταν επικεφαλής του OΛΘ. Στην περίπτωση που επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις, θα επιστρέψει στον OΛΘ με το νέο σχήμα CMA CGM - Deutsche Invest - ομίλου Ιβάν Σαββίδη. Μένει βέβαια να αποδειχθεί πόσο «ζεστά» έχουν πάρει τον διαγωνισμό οι της ICTS και της Dubai Ports (DP World).

Ο γαλλικός όμιλος διεκδικεί τον OΛΘ μέσω της θυγατρικής Terminal Lin, η οποία διαχειρίζεται 14 τερματικούς σταθμούς λιμένων ανά τον κόσμο, μεταξύ των οποίων στο Μαϊάμι και στο Χιούστον των ΗΠΑ, στη Χάβρη (Γαλλία), στην Αντβέρπ (Βέλγιο), στην Ταγγέρη (Μαρόκο), στη Μάλτα, στο Μπουσάν (Ν. Κορέα), κ.λπ. H Terminal Link ελέγχεται κατά 51% από τους Γάλλους ενώ το 49% κατέχει η China Merchants Holdings International (CMHI), ο μεγαλύτερος κρατικός διαχειριστής λιμένων της Κίνας.

H CMHI και η Cosco είχαν από κοινού εξαγοράσει το 2015 τον τερματικό σταθμό Kumport, στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης. Σημειώνεται πως ο γαλλικός όμιλος ελέγχει μέσω της CMA Terminals άλλους 13 τερματικούς σταθμούς σε Γαλλία, Καραϊβική, Ολλανδία, Ουκρανία, Μέση Ανατολή, Αίγυπτο και Βιετνάμ.

Ο όμιλος Dubai Ports, που συμμετείχε στον διαγωνισμό του OΛΘ μέσω της P&Ο, διαχειρίζεται σήμερα 78 τερματικούς σταθμούς ανά τον κόσμο και διαθέτει ισχυρή παρουσία στη Μεσόγειο μέσω terminals στο Σουέζ, στη Λεμεσό της Κύπρου, στην Ισπανία, στη Γαλλία, ενώ διαχειρίζεται και τους τερματικούς σταθμούς στην Κωστάντζα της Ρουμανίας και τη Yarimca στην Τουρκία.

Σίγουρος υποψήφιος εμφανιζόταν και η International Container Terminal Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες, η οποία ήταν μέχρι την τελευταία στιγμή και στον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ, χωρίς τελικά να υποβάλει οικονομική προσφορά. H ICTS διαχειρίζεται σειρά εμπορευματικών σταθμών σε λιμάνια σε Φιλιππίνες, Ασία, Λατινική Αμερική, ενώ στην Ευρώπη έχει παρουσία σε Κροατία (Ριέκα), Πολωνία και Γεωργία (Βατούμι).

Τις επόμενες ημέρες θα κριθεί ποιοι ενδιαφέρονται πραγματικά για τον ΟΛΘ ΟΛΘ +0,95% καθώς οι υποψήφιοι θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως θα κληθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, μετά την εξέταση των φακέλων, να υποβάλουν βελτιωτικές προσφορές για το 67% του OΛΘ. Η χρηματιστηριακή αξία του τελευταίου, με βάση το κλείσιμο της Παρασκευής, προσέγγιζε τα 201 εκατομμύρια ευρώ.

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού είχαν περάσει η APM Terminals (που διεκδικούσε και τον ΟΛΠ, χωρίς τελικά να υποβάλει δεσμευτική προσφορά), η Deutsche Invest, η Duferco, η ICTS, η Mitsui, η P&O, οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η τουρκική Yilport Holding Inc.


Toυ κ.Φ.Κόλλια
Bookmark and Share