Ξεκινά ο ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ, το... φακέλωμα των κακοπληρωτών κινητής - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Παρασκευή 21 Ιουλίου 2017

Ξεκινά ο ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ, το... φακέλωμα των κακοπληρωτών κινητής

O ..."Tειρεσίας" της κινητής
  • Ξεκινά από την προσεχή Δευτέρα 24 Ιουλίου και επίσημα ο ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ, o Φορέας Εκτίμησης Φερεγγυότητας Τηλεπικοινωνιών, ένα αρχείο οικονομικής συμπεριφοράς των χρηστών κινητής τηλεφωνίας που στοχεύει στον έλεγχο και στον περιορισμό των συστηματικά κακοπληρωτών.

Σήμερα Παρασκευή, η Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ) σε καταχώρησή της σε...τρεις εφημερίδες θα «σφραγίσει» και επίσημα τη σύσταση του «αρχείου επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας», με σκοπό την εξυγίανση των συναλλαγών μεταξύ των εταιρειών κινητής και των πελατών τους και την προστασία της καταναλωτικής πίστης.

Κάθε εταιρεία (Cosmote, Vodafone, Wind Ελλάς και Cyta Hellas) θα έχει πρόσβαση στο αρχείο οικονομικής συμπεριφοράς (ασυνέπειας) πελατών των εταιρειών κινητών επικοινωνιών, ώστε να γίνεται έλεγχος φερεγγυότητας, σε κάθε νέα αίτηση σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας.

Όπως διευκρινίζεται, η ένταξη ενός συνδρομητή στο Σύστημα Ανταλλαγής Πληροφόρησης δε συνεπάγεται με κανένα τρόπο τον αποκλεισμό του από τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες ή τη λήψη αυτοματοποιημένων αποφάσεων από τον εκάστοτε πάροχο. Αντιθέτως, ο κάθε πάροχος θα μπορεί να χρησιμοποιεί το αρχείο ως συμπληρωματικό και συμβουλευτικό εργαλείο, να έχει δηλαδή καλύτερο focus στην ανάληψη ρίσκου.

Ο Φορέας Εκτίμησης Φερεγγυότητας Τηλεπικοινωνιών ήταν ένα αίτημα εδώ και πολλά χρόνια των εταιρειών τηλεφωνίας, με στόχο να υπάρξει μια... αρχειοθέτηση όλων όσοι είναι συστηματικά κακοπληρωτές για τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες.

Ειδικά τα τελευταία χρόνια (και ως ένα βαθμό με ευθύνη των εταιρειών κινητής) έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο αρκετοί καταναλωτές να αλλάζουν συνεχώς πάροχο, ανάλογα με τις... προσφορές ή τις υποσχέσεις, αφήνοντας χρέη στον προηγούμενο.

Η κατάσταση λόγω της κρίσης των τελευταίων ετών επιδεινώθηκε, με τα φέσια στις εταιρείες κινητής να είναι πολλές δεκάδες εκατομμύρια, ενώ ειδικά μετά τα capital controls το φαινόμενο αυξήθηκε.

Ο φορέας συστάθηκε από τις εταιρείες κινητής Cosmote, Vodafone, Wind Ελλάς και Cyta Hellas,
μετά από τη θετική γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Οι τέσσερις εταιρείες κατέχουν από 25% στον φορέα, ο οποίος λειτουργεί υπό την κεντρική εποπτεία της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ).

Τα κριτήρια ένταξης στην ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ - Πως θα λειτουργεί ο Φορέας

Στο αρχείο θα εντάσσονται συνδρομητές των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας μόνο εφόσον έχουν οφειλή ίση ή μεγαλύτερη των 200 ευρώ, η οποία έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη για πάνω από 90 ημέρες, ήτοι τρεις μήνες. Στο αρχείο θα μπαίνουν μόνο οι συνδρομητές, που δεν έχουν προβεί σε διακανονισμό ή εξόφληση οφειλών.

Επίσης οι συνδρομητές με ληξιπρόθεσμη οφειλή συνεπεία μη πληρωμής κανενός λογαριασμού και αποσύνδεση ή μεταφορά σε άλλο δίκτυο μέσω φορητότητας.

Οι συνδρομητές θα ενημερώνονται εγκαίρως από τον πάροχο τους (π.χ. μέσω λογαριασμού ή επιστολής ή/και γραπτού μηνύματος) για τη δυνατότητα διαβίβασης των δεδομένων τους στην ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ, οπότε και θα τους παρέχεται εύλογη προθεσμία τακτοποίησης των οφειλών τους. Ήδη στο πλαίσιο της σύστασης του Φορέα, οι συνδρομητές έχουν ενημερωθεί για τη σύσταση του φορέα και την ένταξή τους σε αυτόν.

Με την τακτοποίηση της ληξιπρόθεσμης οφειλής στην εκάστοτε εταιρεία κινητών επικοινωνιών, η εταιρεία διαγράφει άμεσα την εγγραφή από το αρχείο της ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ.

Σημειώνεται ότι τα στοιχεία των συνδρομητών που έχει η ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ εμπίπτουν στην κατηγορία των «απλών» προσωπικών δεδομένων και περιορίζονται αποκλειστικά στο Α.Φ.Μ. (ή Α.Δ.Τ. για ημεδαπούς) ή αριθμός διαβατηρίου/άλλου επίσημου εγγράφου ταυτότητας και χώρα έκδοσης (για αλλοδαπούς), ονοματεπώνυμο/πατρώνυμο και κατηγορία οικονομικής συμπεριφοράς (δηλ. «α» ή «β»).

Υπηρεσίες ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ

Για τις εταιρείες Κινητών Επικοινωνιών: Η μόνη πληροφορία που οι εταιρείες μπορούν να αντλήσουν από την ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ είναι εάν ο συνδρομητής είναι ενταγμένος στην ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ ή όχι και εάν ναι, σε ποια από τις δύο κατηγορίες.

Για τους καταναλωτές: Οι συνδρομητές έχουν το δικαίωμα αντίρρησης αναφορικά με την επεξεργασία των προσωπικών τους δεδομένων. Στο πλαίσιο αυτό, μέσω της ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ οι συνδρομητές των εταιρειών κινητών επικοινωνιών έχουν το δικαίωμα:

A. Να ζητήσουν πληροφορία σχετικά με το ποια εταιρεία(ες) έχει καταχωρήσει ή έχει αναζητήσει τα δεδομένα τους στη βάση της ΤΗΛΕΓΝΟΥΣ μαζί με το λόγο της καταχώρησης (συμπλήρωση σχετικής αίτησης).

B. Να αιτηθούν τη μετάδοση των δεδομένων τους στις εταιρείες κινητών επικοινωνιών (συμπλήρωση σχετικής αίτησης).

C. Να απαιτήσουν τη μη μετάδοση των δεδομένων τους στις εταιρείες κινητών επικοινωνιών (συμπλήρωση σχετικής αίτησης).

Οι ευθύνες των εταιρειών και ο ιδιότυπος κανιβαλισμός που «επιδότησαν»

Πάντως, πέρα από την οικονομική κρίση ή και τις κακές νοοτροπίες μερίδας καταναλωτών, υπάρχουν και κάποιες παράμετροι, που διαμόρφωσαν το... μωσαϊκό – ζούγκλας στο χώρο των τηλεπικοινωνιών στη χώρα μας, ένα φαινόμενο του οποίου είναι και οι συστηματικοί κακοπληρωτές.

Οι εταιρείες μόνες τους κανιβάλισαν, και εν πολλοίς έχτισαν μια (επιδοτούμενη) κουλτούρα διαρκούς μετακίνησης πελατών από τον έναν πάροχο στον άλλο, μέσα από το λυσσαλέο ανταγωνισμό με τα γνωστά τρυκ, τις προσφορές, τα τηλεφωνήματα ενημέρωσης κ.λπ. Μια... πλειοδοσία εκπτώσεων και ένα παζάρι προσφορών, αγαθών, χρονοχρέωσης, SMS, internet, συσκευών κινητών κ.ο.κ.

Κανείς δεν αμφιβάλει ότι μέσω αυτού του ανταγωνισμού, ωφελημένος είναι ο πελάτης – καταναλωτής, που έχει προσιτές τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες. Άλλωστε, όπως σημειώνει στέλεχος της ΕΕΚT στο Liberal «σε τιμές προ φόρων και τελών συνδρομητών, η Ελλάδα έχει τις φθηνότερες τιμές σ' ότι αφορά τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες στην Ευρώπη».

Από εκεί και πέρα όμως, έχουν σοβαρή ευθύνη και οι εταιρείες που εφάρμοσαν μια κανιβαλιστική εμπορική πολιτική, η οποία καλλιέργησε με τη σειρά της στους καταναλωτές μια κουλτούρα... παζαριού! Παράλληλα, η «μάχη» για τον έλεγχο των συνδρομητών, έγινε τόσο αδυσώπητη που σε πολλές περιπτώσεις, συνδρομητές συμβουλεύονταν από την... αντίπαλη εταιρεία πως να δράσουν, ώστε να μην έχουν... νομικό πρόβλημα, αν μεταπηδήσουν σε αυτούς.

Μάλιστα, μια από τις... ενημερώσεις τελευταία είναι ότι αν – παρά την ύπαρξη συμβολαίου – δεν έχει πάρει συσκευή κινητού ο πελάτης που το υπέγραψε (σύμφωνα με το νέο Κανονισμό Φορητότητας), τότε μπορεί να το «σπάσει» όποια ώρα επιθυμεί, χωρίς άλλη ποινή.

Όλες αυτές οι πρακτικές, παρ' ότι ωφέλησαν τον τελικό καταναλωτή με ολοένα και χαμηλότερες χρεώσεις, εντούτοις «έχτισαν» μια κουλτούρα... εφήμερης σχέσης με τον εκάστοτε πάροχο, μια κουλτούρα που «επιδοτούσε» τη διαρκή μετακίνηση συνδρομητών, που στο τέλος είχε πολλά στοιχεία κανιβαλισμού.
Bookmark and Share